Blog

Gratis audits voor je website

Wil jij weten hoe jouw website scoort in zoekmachines en of deze goed wordt opgepikt door AI-tools zoals ChatGPT Copilot of Gemini? Met een gratis audit krijg je direct inzicht in de sterke punten van je site maar ook in de verbeterpunten die je kunnen helpen om meer bezoekers leads en klanten te genereren. Een website-audit is eigenlijk een gezondheidscheck: je ontdekt hoe goed je website technisch in elkaar zit hoe gebruiksvriendelijk hij is en hoe zichtbaar je bent in zoekmachines en AI-omgevingen.

Wat kost het om een domeinnaam te registreren?

Een domeinnaam is de eerste stap om jouw project onderneming of bedrijf waar te maken. Met een domeinnaam kan je namelijk jouw plekje op het internet reserveren en apart zetten en ervoor zorgen dat je vanuit je eigen mail kunt werken een website kunt maken en zo zorgen dat jouw visie op de kaart wordt gezet. Laten we in deze blog post een kijkje nemen welke kosten hiermee van toepassing zijn en hoe jij dit binnen enkele stappen kunt registeren! Kosten van een domeinnaam De kosten van een domeinnaam

Waarmee wordt jouw website het vaakst bezocht?

Het is voor een aantal redenen interessant om te weten met welk apparaat en besturingssysteem jouw website het meest wordt bezocht. Sinds geruime tijd is mobiel verkeer uiteraard niet meer weg te denken uit het dagelijkse beeld maar hoeveel mensen bezoeken jouw website nog via andere apparaten? Dat leggen we in deze blog post haarfijn voor je uit. Nakijken binnen Google Analytics Om dit te kunnen nakijken heb je een statistieken tool nodig op je website de vrijwel standaard optie die hiervoor gebruikt

Meerdere mail accounts bijhouden

Zodra jouw portfolio aan websites en domeinnamen uitbreid kan het ook een logisch gevolg zijn dat jouw email adressen zich uitbreiden. In deze blog post delen we een aantal tips hoe je dit het makkelijkst kunt beheren om niet achter te raken met mail. Laten we beginnen! Veel mensen beginnen met 1 website en 1 domeinnaam naarmate je meer ervaring opdoet binnen de wereld van het internet echter zal je vanzelf zien dat met de tijd er meerdere domeinen opeens binnen je portfolio verschijnen! Met de

ChatGPT gedeelde gesprekken zijn door iedereen zichtbaar

Met het alom accepteren en benutten van AI op de werkvloer word hier steeds meer informatie mee gedeeld ook gevoelige informatie die liever prive blijft. Gesprekken die gedeeld worden via de Share optie binnen ChatGPT zijn te doorzoeken met een simpele Google opdracht en hierdoor ook “bloot” in te zien door iedereen op het internet. Lees nu wat er ingezien kan worden en hoe je dit tegenhoudt binnen ChatGPT.  Google indexeert alle gesprekken binnen ChatGPT die gedeeld worden via de Share

Hoe zorg ik ervoor dat mijn website goed scoort in Google?

Google blijft een ontzettend belangrijke bron van verkeer voor vele websites of dit nu een hobby blog is of een website voor een bedrijf of onderneming. Laten we in deze blog post een kijkje nemen naar wat belangrijk is om hier rekening in te houden en hoe jij hier een plan van aanpak voor kunt maken om het verkeer vanuit Google te laten groeien.  Content op een website neemt een prominente plek in Wat er op je website staat is een belangrijk gegeven waar rekening mee gehouden wordt de inhoud

Wat is een sales funnel?

Een sales funnel is een populaire marketing term die je vast wel eens voorbij hebt zien komen in deze blog post behandelen hoe jij dit kunt opzetten en waar jij rekening mee dient te houden om hier het meeste uit te halen.  Sales funnel of verkoopstrechter Een sales funnel of op zijn Nederlands een verkoopstrechter is de reis die een klant aflegt voor en na het kopen van een dienst of product op jouw website of onderneming. En dit in kaart brengen kan een waardevolle aanwinst zijn om beter

Google vervangt Search Console Insights met inzichten

Sinds enige jaren is het beta programma van Google Search Console Insights beschikbaar naar onze mening was dit een handig en helder overzicht voor minder technische gebruikers om in een handomdraai te zien hoe jouw website presteert binnen Google.  In het afgelopen jaar is echter meer en meer functionaliteit binnen dit rapport verdwenen en is dit minder zinvol dan voorheen. Google heeft dit nu geïntegreerd binnen Search Console zelf laten we bekijken wat hierin mogelijk is en veranderd binnen

Gevonden worden binnen AI

Met de opkomst van AI zijn de traditionele werkwijzen via Google Zoekresultaten aardig opgeschud. Niet alleen binnen Google zoekresultaten zelf met resultaten van Gemini maar ook bij andere partijen zoals ChatGPT Microsoft Copilot en Perplexity AI. Laten we in deze blog post een kijkje nemen naar de stappen die je kan nemen om beter gevonden wordt binnen AI.  Voor het AI tijdperk zag de werkwijze van gebruikers er grofweg gezien zo uit:     Gebruiker heeft een vraag of is op