Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Gebruikelijke e-mail foutmeldingen

Gebruikelijke e-mail foutmeldingen
MijnHostingPartner

Gebruikelijke e-mail foutmeldingen

Vaak als je hosting diensten af neemt maak je ook gebruik van de e-mail.Vooral wanneer je een zakelijke ondernemer bent is het belangrijk dat de mail ten alle tijden beschikbaar is.

Je dient namelijk altijd toegang te hebben tot je mail zodat je goed de vragen van je klanten kan beantwoorden.Het is dan ook vervelend wanneer je hierbij een foutmelding krijgt waardoor je niet bij je mail kan.

We gaan in deze blog post behandelen wat de meest voorkomende foutmelding zijn bij het versturen van mail.

Kan geen verbinding maken

De meest voorkomende foutmelding is waarschijnlijk wel de melding dat je dan geen verbinding kan maken.Dit komt voor bij zowel de inkomende mail server (imap) als bij de uitgaande mail server (smtp)

Als het bij de inkomende server is dan zal het vaak het geval zijn dat je de instellingen niet goed hebt staan.Je dient dan eerst de server zelf te controleren en hierna het poort nummer.

Het kan dan zijn dat je dan bijvoorbeeld iamp.mijnhostingpartner.nl in plaats van imap.mijnhostingpartner.nl er hebt staan.Voor de uitgaande server geld vrijwel het zelfde.

Eerst dien je dan de server te controleren en hierna de poort nummers.Bij de uitgaande server kan het ook zijn dat je op een IP blokkade bent gekomen.

Je dient dan contact op nemen met de Email hosting provider en zij zullen dit dan controleren.

Inlog naam of wachtwoord is onjuist

Ook dit is een melding die heel vaak voor komt in je e-mail programma.Je dient dan de gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord hiervoor te controleren.

Mocht je hierna nog een foutmelding krijgen dan dien je dit verder na te lopen in het control panel.Het kan dan hierbij ook zijn dat het wachtwoord niet sterk genoeg is, ook dit kan je aanpassen in het control panel.

Als allerlaatst kan je controleren of het account wel actief is.je kan dit in het control panel onder je account instellingen verder doen, als het op inactive staat kan je die weer op active zetten.

Hoe kom ik erachter of ik op een blokkade sta?

Het kan natuurlijk zijn dat je IP adres op een blokkade en vaak als je op een blokkade staat kan je via 4G nog wel mail versturen.Je dient dit dan ook te testen en als dit inderdaad het geval is kan je hierna op de chat komen.

De werknemers van de helpdesk zullen dit dan controleren en je IP adres van een blokkade af halen.Hierna kan je gewoon weer aan de gang gaan met je gebruikelijke werkzaamheden.

Mocht je verder nog vragen hebben over dit onderwerp dan kan je altijd kijken of er een chat medewerker aanwezig is.Indien er niemand op de chat aanwezig is kan je altijd een ticket aanmaken richting onze helpdesk.