Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Klantenservice met een website

Klantenservice met een website
MijnHostingPartner

Klantenservice met een website

Er zijn verschillende mogelijkheden om klantenservice aan te bieden via jouw website, het maakt niet uit of je nu een commerciële website hebt, een portfolio of een blog. Bezoekers of klanten kunnen altijd met je in contact willen komen op je website. Laten we de verschillende opties even bekijken in deze blog post!

Klantenservice of contact met je bezoekers is een belangrijk item wat vaak op een dagelijkse basis terugkomt. Er zijn met een website wat meer mogelijkheden dan de ouderwetse wijzen. Met een website kan je namelijk meer data bijhouden en op verschillende manieren klanten bijstaan. Centraal staat hier vaak in een email adres. Met email kan je contact houden met klanten en zakelijke partners. En blijft ook nog vaak de manier voor onderlinge communicatie en afspraken. Er komen echter ook meerdere manieren bij die alom gebruikt worden. Lees verder om te bepalen wat de beste opties zijn voor jouw bedrijf en website hosting

Contactformulier op een vaste plek

Met een contactformulier kan je op een vaste plek op je website een aanspreekpunt creëren, hiermee kan je ervoor zorgen dat klanten of bezoekers even een bericht voor je achter kunnen laten. Dit wordt door een hoop bedrijven gebruikt die niet actief nieuwe klanten benaderen. Of soortgelijke use cases. Vaak kan je jezelf ook met een contactformulier uitnodigen voor bepaalde clubs of websites. Bijvoorbeeld voor een advertentie netwerk etc. In dit contactformulier kan je dan alvast informatie opvragen die voor je belangrijk is, of gelijk afwijzen indien er niet aan de volwaarden wordt voldaan. Dit kan je dus gebruiken om een hoop support en contact verzoeken af te wijzen indien ze niet relevant zijn. Contactformulieren kan je in vrijwel elk Content Management Systeem gemakkelijk aanmaken, vaak is dit wel met een extra plug-in. Verder hebben ze vaak een vaste plek op de contact pagina of aanmeld pagina. 

Email adres prominent vermeld 

Een email adres is dus nog steeds een vast item voor de communicatie online. Zorg er dus ook voor dat jouw email adres prominent vermeld staat op logische plekken. Dat bezoekers hier niet naar hoeven te zoeken. Bijvoorbeeld door het op een vaste plek neer te zetten in het hoofdmenu, in de footer van de website of ergens in de sidebar. Stel het email adres snel en gemakkelijk in bij MijnHostingPartner.nl dat je nooit een email mist, of dit nu in de webmail, in Outlook of jouw favoriete programma op de telefoon, computer of tabblad is. 

Telefoonnummer en standaard fysieke locatie

Een telefoonnummer en een standaard locatie of adres kan ook belangrijk zijn in de communicatie tussen jouw en je bezoekers. Een fysieke locatie is echter pas interessant als je hier ook een plek hebt om klanten te ontvangen. Dit is echter natuurlijk ook afhankelijk van het bedrijf en de website. Niemand verwacht hopelijk dat je met een hobbyblog over je favoriete serie een kantoor hebt met vergaderruimte hiervoor. Bedrijven en fysieke winkels zijn hier meer van afhankelijk. 

Telefoonnummer is tegenwoordig niet meer standaard beschikbaar bij elke soort winkel. ER zijn namelijk een hoop communicatiemanieren die we hieronder nog nader gaan behandelen die efficiënter zijn. Dit is echter een persoonlijke keuze die je zelf zal dienen te maken voor je zakelijke website. 

Chatten

Chatten is natuurlijk ook in deze blog, aangezien wij hier erg enthousiast over zijn. Sinds ons begin in 2008 waren we hier al vroeg mee om dit te adapteren tot een van onze vaste communicatie middelen. Met een chat kan je namelijk standaard geschiedenis terugkijken van vorige gesprekken, en problemen sneller oplossen. Kan je screenshots delen, bestanden uitwisselen en spelfouten voorkomen. Daarbij kan je meerdere klanten tegelijk helpen en kan je ook sneller chats overschakelen of escaleren. In onze optiek dus ideaal voor onze branche. 

Het heeft ook vaak een lagere barrière dan een telefoongesprek of een email te schrijven. En is dus goed voor de eerste verkoopgesprekken of de kleinere informele verzoeken. Probeer het chatten eens uit voor jouw klantenservice. 

Sociale Media 

Sociale Media is een steeds belangrijkere vorm van het communiceren tussen klanten en ook zakelijke contacten. Ook hier is de barrière laag en wordt hier al vaak gebruik gemaakt van een dienst waar de klant bekend mee is. Informeel en direct zijn de kenmerken van communicatie hierin. Aanspreken met u is daar vaak ongekend en de informele wijze met je en jij heeft daar de overmacht. 

Vaak is het met Sociale Media mogelijk om openbaar een gesprek te starten, of juist op privé basis met directe berichten.

Hulpartikelen of een kennisbank

Ook kan je op jouw website gelijk de handleiding van je product online zetten, en kunnen klanten hier passief zichzelf mee verder op weg helpen. Stel je verkoopt een software product of hardware product. Om maar weer even mijn favoriete voorbeeld Schaatsen erbij te pakken. Een handleiding over het onderhoud van schaatsen, en het leren schaatsen zouden hier thuishoren in jouw eigen kennisbank. Dit kan je dan gebruiken om supportvragen voor te zijn en een stukje extra service te bieden voor jouw product of dienstverlening. 

Ideaal dus ook weer aan een website, support of klantenservice kan je bieden op een actieve wijze of passieve wijze. Start dus daarom ook met jouw eigen website voor jouw bedrijf samen met MijnHostingPartner.nl We helpen je op weg om ook jouw top te bereiken met de online wensen binnen jouw bedrijf. En dat voor een bijzonder scherpe jaarlijkse prijs.