Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Audioadvertenties nu beschikbaar bij Google Ads

Audioadvertenties nu beschikbaar bij Google Ads
MijnHostingPartner

Audioadvertenties nu beschikbaar bij Google Ads

Advertenties zijn een cruciaal onderdeel van de marketing van elk bedrijf en organisatie, met de juiste advertenties bereik je jouw doelgroep overal waar deze relevant zijn. Van het adverteren op het Google Zoeknetwerk, tot het adverteren op andere websites met het Display netwerk, en als laatst het adverteren in beeld of video vorm op diensten zoals YouTube. Nu is er ook een vierde optie bijgekomen in het Google Advertentiecentrum, laten we in deze blog alles hierover te weten komen!

Audioadvertenties gericht op Podcast luisteraars en Muziek

De nieuwe manier van adverteren kan gebruikt worden voor mensen die naar Podcasts luitsteren via YouTube en tevens Muziek luisteren. Als adverteerder kan je dus een vaak nog nieuwere doelgroep aanspreken, en jouw advertenties op een nieuw manier inzetten. Met een audioadvertentie op relevante podcasts behaal je een zeer gerichte doelgroep. Met als voorbeeld een podcast over ondernemen kan er een advertentie worden aangehoord die ondernemers wilt binnenhalen voor een starterspakket. Of in basis bijvoorbeeld een visitekaatje voor ondernemers kan maken. 

Podcasts zeker is een item wat in de laatste paar jaar is geëxplodeerd in populariteit, en kan worden gezien als de radioprogramma’s van het internet. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een podcast voor. Elke hobby of niche van jouw zaak is wel een podcast over te vinden. En kan je toegang geven tot een interessante doelgroep, op een nieuwe manier. 

Strategie voor jouw eerste Audioadvertenties

Audioadvertenties zijn natuurlijk ook weer een andere sport dan vele andere advertenties en komen met hun eigen beste praktijken en manieren. Een lang bestaande markt waar je naar kan kijken ter inspiratie is het adverteren op de radio. Een goede hiervoor is om gewoon eens de radio eens wat aandachtig te beluisteren en te noteren wat opvalt in de reclames die voorbijkomen. Hierna kan je een stappenplan opzetten om jouw advertentie in elkaar te zetten. Dit is het beste uit te besteden in de meeste gevallen, de wellicht eenmalige aanschaf van de apparatuur kan het eerste obstakel zijn, en de stem het tweede obstakel. Er is natuurlijk een reden voor dat de meeste audioadvertenties worden ingesproken door acteurs of een bureau. Niet iedereen heeft nu eenmaal een fijne of activerende stem. 

Als je wel zelf comfortabel bent met het inspreken van de advertenties dan is dit een van die zaken waar je toch beter kunt investeren in de aanschaf van een acceptabele microfoon. Het kwaliteitsverschil is hier namelijk direct in te merken als je dit bijvoorbeeld even op je smartphone wilt proberen.

De grote voordelen van advertenties in vergelijking met organische methoden

Advertenties zelf hebben een aantal grote voordelen in vergelijking met andere opties, zodra je namelijk je advertentie life zet, wordt deze namelijk direct bekeken. En kan gelijk klikken en leads generen naar je website toe. Zolang je betaalt kan je voor een hoop gericht verkeer zorgen naar je website hosting toe. Iets wat natuurlijke of organische resultaten niet kunnen behalen. Hier is dit namelijk een kwestie van niet alleen een grote tijdsinvestering in het verzamelen van backlinks, maar ook in het maken van de content die je meer op de kaart kan zetten.

Met Advertenties kan je direct resultaten terugzien. En is het gemakkelijker om een X bedrag te investeren in de maand en hier bepaalde zekerheid mee hebben van het conversie percentage. Met natuurlijk wel enige haken en ogen. 

De nadelen van betaalde advertenties

Betaalde advertenties hebben natuurlijk niet alleen maar voordelen, als grootste nadeel geld natuurlijk dat voor elke klik of impressie betaald dient te worden. Dit kan voor vele startups behapbaar zijn, maar ook voor een hoop bedrijven is hier nog niet gelijk een budget voor opzij te zetten. Met organische en natuurlijke resultaten valt daarom vaak eerst de focus op, met uitdagende en aansluitende content kan organisch verkeer opgezet worden om op die wijze verkeer te trekken naar jouw website toe. Dit kan echter aanzienlijk langer duren dan de betaalde advertentie manier. En kan daarom vaak niet de beste aansluiting zijn voor elk bedrijf. 

Zodra je de betalingen stopzet of het budget overschreden is stoppen de advertenties ook, wat vaak als gevolg heeft dat het verkeer terugvalt naar lage cijfers als er geen andere technieken worden toegepast. 

Een gezonde mix van organisch en betaald, en meerdere stromen van verkeer naar jouw website toe

Zoals wel meer aspecten van online marketing, reguliere marketing en ook andere zaken. Is het raadzaam om risico te spreiden, we bedoelen in dit voorbeeld er niet mee dat je al jouw advertenties gelijk omzet in Audioadvertenties. Maar dat je hiervan gebruik kunt van maken naast je bestaande advertenties. Met enkel 1 vorm van advertentie of verkeerstroom naar je website toe, kan je namelijk een groot probleem hebben zodra deze lijn opdroogt of vervalt. 

We raden dus altijd aan om niet al je hoop op 1 stroom te richten, en dus en bezig te zijn met Sociale Media, zowel zelf volgers en likes proberen te scoren, als ook betaalde advertenties. Verder gebruik te maken van de diverse kanalen van Google, en ook hier weer zowel betaald als organisch proberen te gebruiken om verkeer naar jouw website toe te trekken. 

Met een gezonde mix kan je ook in het geval van nood namelijk nog steeds op een zeker niveau van verkeer rekening houden. En er dus voor zorgen dat je ook in tijden dat er wellicht wat fout gaat, je nog steeds verkeer naar je website toe trekt.