Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Nieuwe Google update voor review websites

Nieuwe Google update voor review websites
MijnHostingPartner

Nieuwe Google update voor review websites

In April 2021 is er weer een nieuwe Google update uitgekomen die speciaal gericht is op review websites of affiliate websites. Het doel hiervan is om de beste product reviews naar boven te halen in de zoekresultaten. En de kwalitatief lagere reviews waar weinig moeite in is gestoken om deze naar beneden te halen. Laten we deze update in deze blog post behandelen. Wat is er gewijzigd en hoe kan je jouw review artikelen wellicht verbeteren. 

Review websites of affiliate websites zijn een groot onderdeel van het internet geworden en nog steeds stijgend. Het is namelijk altijd een uitdaging om het beste product voor jouw wensen te vinden. Review websites, en ook reviews die je kan vinden op YouTube maken het gemakkelijk om het beste product voor jouw budget te vinden. En kunnen nieuwe insights geven waar je wellicht nog niet aan gedacht had. MijnHostingPartner.nl host ook een groot aantal affiliate websites in onze hosting

Voor elk product wat reviewed wordt is er dan ook een link aanwezig waarmee de webmasters van dit soort websites een commissie verdienen bij elke aankoop. Win Win dus voor alle partijen. Echter zijn er ook websites en YouTube videos aanwezig die met de laagste moeite vooraan willen staan. Producten die ze nog nooit in de handen hebben gehad, en alleen maar reviewed worden voor de commissie is niet de beste weg om te bewandelen. Google heeft hier dus meer regels aan toegevoegd aan het algoritme om hier de beste reviews van te vinden en die bovenaan in de resultaten te laten tonen. 

De update uit April heeft tot nu toe alleen nog maar impact op Engelstalige resultaten, maar zal op termijn ook uitgerold worden naar Nederland.

Waar wordt meer rekening mee gehouden? 

Net zoals elke Google update wordt er niet met een afdeling of onderwerp rekening gehouden, maar met vele verschillende factoren die weer omgehaald worden. In deze update werd de focus gelegd op de volgende taken die beter moeten, of waar rekening gehouden mee moet worden bij het schrijven van reviews op websites. 

Het aantonen van uitgebreide kennis van het product

Het aantonen van kennis is natuurlijk een no brainer voor het schrijven van een review voor een product. Dit komt ook weer terug op de kwaliteit van je content die sterk meetelt. En hier dus daadwerkelijk ervaring dient te zijn voor producten. In plaats van een algemene overview. 

Het laten zien van het product, hoe het wordt gebruikt en welke unieke content kan jij brengen wat niet alleen van de maker komt

Dit wijst op het laten zien van een product op diverse wijzen, zoals het maken van unieke foto’s van het product. Het maken van bijvoorbeeld een YouTube video. Of het maken van ander beeldmateriaal wat de highlights van het product laten zien. Dit is dus een onderdeel waar tevens aandacht aan besteed dient te worden.

Het aanleveren van metingen of maten van het product, en of dit overeenkomt met de product specificaties van de maker

Aardig vanzelfsprekend, meet het product en vermeld dit in de review. Tevens ook vergelijken wat de fabrikant hierover gezegd heeft.

Het laten zien van de voordelen van het product ten opzichte van de concurrentie

Het verbreden van het artikel met voordelen tegenover andere producten wordt dus ook aangeraden door Google om te verwerken in product reviews.

Het aantonen van mogelijke alternatieven voor het product

Net zoals het verbreden van het artikel met mogelijke alternatieven die te gebruiken zijn voor hetzelfde doel. 

Het bespreken van de voor en nadelen van een product, gebaseerd op jouw vindingen of onderzoek

Met het reviewen van een product zijn mensen benieuwd naar jouw mening. Je gebruik en onderzoek wat je hebt verricht. Dit is dus ook de bedoeling om te vertalen in je review.

Beschrijf de loopbaan van het product en hoe het in voorgaande versies was. Oftewel de evolutie van een product

De evolutie van een product kan interessant zijn voor vele verschillende takken, van auto’s tot software pakketten. De technologie staat niet stil. Een mooie kans dus om dit te behandelen in de review. 

Het identificeren van “kern” voordelen van dit product, waarom moeten gebruikers voor dit product kiezen

Waarom dit product de keuze is moet dus uitgebreid worden toegelicht met verscheidende argumenten en met eigen ervaring. Hieruit laat je blijken dat dit de doordachte keuze is voor dit product. En dus geen uit de lucht getrokken reden is.

Het beschrijven van het design van een product en hoe dit impact heeft op de functie. Naast wat een ontwikkelaar hierover verteld

Een terugblik op het design van het product is voor vrijwel elk product wel toepasselijk. Wanneer hier enige geschiedenis over is dan kan hierover vermeld worden. En met een geheel nieuw product is een terugblik te werpen op hoe er op het design gekomen is. Wat heeft het design voor verdere voordelen voor de functie. 

Zo zie je maar weer dat Google niet stilstaat in het rangschikken van websites, en als jouw inkomen of success hier vanaf hangt dan is het natuurlijk essentieel om hier bovenop te blijven. Mee te groeien met jouw website en waar nodig ook eerdere artikelen en teksten up te daten en bij te werken naar de laatste standaarden. MijnHostingPartner.nl zal altijd het laatste nieuws hierover behandelen in zijn blog posts. Mis dus niets door lid te worden van onze social media kanalen om hier op de hoogte gehouden van te worden!