Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Hoe maak je content waarnaar gelinkt wordt

Hoe maak je content waarnaar gelinkt wordt
MijnHostingPartner

Hoe maak je content waarnaar gelinkt wordt

Content van een website is belangrijk, niet alleen voor je bezoekers op je website maar ook voor andere websites die hier wellicht naar willen linken. Links zijn zoals velen al weten een belangrijk onderdeel van jouw positie in zoekmachines zoals Google. Laten we kijken hoe jij content kunt maken waarnaartoe gelinkt kan worden.

Links naar jouw content op je website van waardevolle websites zijn van onschatbare waarde. Waar vele websites dit niet voor niets zullen doen is het nog steeds mogelijk om content te schrijven waar niet alleen via Sociale Media naar gelinkt wordt, maar ook andere websites dit kunnen gaan doen. Laten we beginnen met de basis hiervoor. 

Wat is een link en zijn hier verschillen in?

Niet elke link is natuurlijk gelijk, waar eerst een paar duizend backlinks konden worden besteld is dit tegenwoordig iets anders. Het is namelijk belangrijker geworden hoeveel waarde een bepaalde link heeft en waar hij vandaan komt. Een backlink vanuit een netwerk of een forum is niet meer zoveel waard als een toegewijde link vanuit een blog post of speciale pagina. Met meerdere regels en updates die hiervoor zijn uitgekomen in de Google updates over de jaren heen wordt dit steeds lastiger om aan te voldoen. 

De aandacht hiernaar is ook steeds meer geworden, waar dit eerst nog niet onder de loep was bij de meesten. Is hier nu bijna elke webmaster wel platgebombardeerd. Met vrijwel dagelijkse verzoeken tot linkruilen of verzoeken om te linken naar een artikel. Ook in de comments in veel websites zie je dit terug. Je ontvangt een hoop meer SPAM dan zinvolle berichten. 

Links komen in een aantal verschillende manieren, waarvan twee de hoofdfocus innemen. Namelijk een dofollow en een nofollow link. Dit is namelijk een indicator aan zoekmachine crawlers of een link wel of niet gevolgd dienen te worden. Met een normale link die aangemaakt wordt is dit in de meeste gevallen standaard een dofollow link. Waarbij de crawler dus wel wordt aangemoedigd om dit te volgen en dus waarde te geven. En een nofollow dus niet gevolgd dient te worden door de crawler en dus ook geen waarde heeft. Deze grens is echter steeds meer aan het vervagen aangezien er toegezegd is door Google dat ook nofollow links worden gevolgd en bepaald op waarde. 

Schrijf content die algemeen te gebruiken is en waar mensen wat aan hebben

Content die hevig stuurt naar een merk of product wordt vaak niet gezien als een artikel waarnaartoe gelinkt kan worden. Bijvoorbeeld zoals een review over een specifiek product wordt vaak niet naartoe gelinkt. Maar een basis artikel over hoe je iets kan bereiken in jouw tak, zoals het slijpen van je schaatsen. Zal eerder naar gelinkt worden mits dit natuurlijk een goed artikel is. Maak ook diverse multimedia hiervoor zoals een YouTube video, een infographic of andere soortgelijke afbeelding die gedeeld kan worden op Sociale Media en ook weer opgepikt kan worden. 

Op die manier is content waarnaartoe gelinkt wordt vaak een langere formaat post dan een ander artikel. Puur omdat je hierin meer informatie deelt die anderen wellicht nog niet genoeg hebben toegelicht, of waar jij dit beter kunt onderbouwen. Kijk ook tegelijkertijd naar je concurrenten, wat voor content ontvangt bij hun de meeste backlinks? En kan jij hier een beter artikel voor maken om deze plek te veroveren en de backlink weer naar jouw website hosting of artikel te laten linken. 

Met deze tactiek kan je stap voor stap meerdere backlinks verzamelen die je kunt gebruiken om te stijgen in de zoekresultaten. MijnWebdesignPartner.nl kan je hier verder mee helpen om deze tactiek verder toe te passen. Mocht je interesse hebben in een vrijblijvende offerte of gesprek dan kan je met ons contact opnemen via de website. We helpen je graag verder om ook voor jouw website het hoogtepunt te bereiken.