Wat is Content Mixen?

Bekijk ook eens een van de onderstaande artikelen

Hoe lang blijven bezoekers op een pagina?

Wanneer je jezelf afvraagt hoelang bezoekers op een pagina blijven dan is
Lees meer

Data uit Google Search Console exporteren

Google Search Console is een krachtige tool die je in staat stelt om een kijkje
Lees meer

Een website regelmatig bijwerken

We zien het nog dagelijks voorbij komen als website hosting partij websites
Lees meer

Wat is Content Mixen?

Content vormt de inhoud van een website, en kan in veel verschillende vormen en maten komen. Grofweg gezien is dit op te breken in twee verschillende soorten content, content met de intentie om te converteren en content wat informeert. Laten we in deze blog post bespreken wat de verschillen hierin zijn, en waarom een gezonde mix van deze twee goed is voor elke website. 

Content die converteert

Content heeft vaak de achterliggende gedachte om te converteren, of je nu een pagina of blog post schrijft, de intentie hierachter is om een product, dienst, of service te verkopen aan de bezoekers. Dit is van toepassing op een bedrijvenwebsite, freelance portfolio, eenmanszaak, en ook een hobby blog. Waar bijvoorbeeld het doel is om een product via affiliatie netwerken te verkopen via derde partijen, of dat er op advertenties worden geklikt. 

Deze content gaat vaak dan voornamelijk over het product, waar het de voordelen van toelicht, of de manier waarop een probleem hiermee kan worden opgelost. 

Content die met de intentie is opgezet om te converteren kan heel behulpzaam zijn, maar als je enkel content schrijft met deze intentie kan je ook kansen laten liggen. 

Content die informeert

Content die informeert of vermaakt met niet de directe intentie om te converteren kan een laagdrempelige methode zijn om ervoor te zorgen dat bezoekers betrokken blijven of een band met je of jouw merk opbouwen.

Informatie content kan niet alleen jouw specifieke producten of diensten toelichten, maar ook bijvoorbeeld het laatste nieuws in je vakgebied, een nieuwe informatieavond toelichten, of een doe het zelf oplossing toelichten. Op die manier druk je niet met elke pagina of post jouw diensten direct onder de neus van de bezoeker. Maar kan dit op een veel natuurlijkere manier worden verwoordt. 

Een populaire methode hiervoor is bijvoorbeeld van HG, iedereen kent de middelen om bijvoorbeeld een gootsteen te ontstoppen, zilvervisjes kwijt te raken en ga zo maar door. HG stopt echter ook moeite in het ontwikkelen van content voor de doe het zelf of huismiddelen om dit op te lossen. En zo op een minder opdringende wijze ook de HG oplossing aan te bevelen. Neem bijvoorbeeld een kijkje op de volgende blog post: 

Wat is Content Mixen?

Hier wordt naast hun eigen product hiervoor ook de huis tuin en keukenoplossing hiervoor gegeven. Gebruikers kunnen hierop terecht komen via een zoekopdracht van Google, of een tip vanuit een andere bron. En vervolgens tevreden zijn met de huis tuin en keukenoplossing, of gelijk het product van HG bestellen.  

Een mix van deze content publiceren voor het beste van beide werelden

Natuurlijk zijn de grenzen tussen deze twee vormen content vaak vaag, en kunnen beide intenties voorkomen in dezelfde stuk content. Als je echter altijd en alleen maar je eigen producten beschrijft en toelicht, voeg je geen waarde toe voor de bezoekers die nog niet zover zijn voor een aankoop. Met informatieve of vermakende content kan je de mensen wellicht niet met het eerste bezoek overtuigen, maar wel op de radar terechtkomen. 

Het is daarom aan te raden om een mix van deze twee soorten content te publiceren op niet alleen je eigen website, maar ook bijvoorbeeld op Sociale Media posts, of in beeld formaat op YouTube. 

Zo overtuig je meer mensen, en kan je ook laten zien dat jouw expertise ook buiten de eigen producten sterk is. 

Het is hierdoor een goed idee om deze twee soorten content te mixen op je website, en ook in je conversie content ook te erkennen dat er meerdere oplossingen zijn die wellicht ook van pas kunnen komen. 

Deze tactiek is binnen vrijwel elke branche of vakgebied wel toe te passen, en wordt bijvoorbeeld ook gedaan voor software oplossingen, buitensport, tuin en tuinonderhoud, en ga zo maar door. Neem een kijkje naar de content die jij op jouw website hebt staan. En werp een blik op wellicht andere oplossingen dan enkel jouw producten. Zo kan jij niet alleen de klanten van dienst zijn die met een specifieke aankoop in gedachten naar je toe komen, maar ook bezoekers die toevallig bij je landen. 

Wat is jouw content strategie voor jouw website? Laat het ons weten!

Ben je nog opzoek naar een betrouwbare hosting partner voor het hosten van jouw website? Neem dan nu een kijkje binnen onze hosting pakketten!