Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Wat is webmarketing

Wat is webmarketing
MijnHostingPartner

Wat is webmarketing

Je wilt jouw bedrijf of diensten aanbieden via het web, gefeliciteerd! Dat is een grote stap die er voor kan zorgen dat jouw idee of bestaand bedrijf een wereldwijde nieuwe markt aan kan boren op meerdere manieren dan je wellicht realiseert. Laten we beginnen met het kijken wat de begin stappen zijn van digitale marketing en hoe jij hiermee kunt gaan beginnen. 

Webmarketing of digitale marketing staat voor het aanprijzen van jouw diensten via een website, de eerste stap daarbij is natuurlijk om een website te maken. Dit kan je op een hoop verschillende manieren in gang zetten, een van de meest gekozen opties hiervoor is het Content managent Systeem WordPress. WordPress is ervoor gemaakt om jouw website op een snelle en visuele manier op te bouwen. Zo komt er dus geen tot weinig coderen aan te pas bij het maken van een WordPress website. En kan iedereen met een klein beetje huiswerk een website opbouwen. Wanneer je hier meer hulp bij nodig hebt of een complete website wilt laten maken dan kan je er ook voor kiezen om eens te kijken bij onze partner MijnWebdesignPartner.nl. Hier kunnen we deze diensten wel aanbieden, MijnHostingPartner.nl is in het leven geroepen om voor een scherpe prijs voor iedereen het mogelijk te maken om een website te draaien met een eigen domeinnaam. 

Digitale marketing of Webmarketing kan eigenlijk alles omvatten wat je doet en gebruikt om meer verkeer naar jouw website te krijgen. Met ogen op jouw website ontstaat er immers meer kans op conversie, of dit nu een aankoop is of een klik op een advertentie. Je kan dit ook zien als meer verkeer in je daadwerkelijke winkel of meer voetverkeer in je showroom. Als het drukker is, zal dit zich ook reflecteren in jouw resultaten van die dag.

Advertenties gaan gebruiken om jouw diensten aan te bieden

De meest voor de hand liggende wijze om jouw website of bedrijf aan te prijzen op het internet is om advertenties te gaan gebruiken. Advertenties zijn een van de meest gebruikte manieren om jouw website aan te prijzen omdat ze directe impact hebben. Voor een X bedrag staat er een x percentage aan ogen op jouw producten tegenover. Dit is natuurlijk niet gelijk aan een conversie (helaas). En zal dus ook enige optimalisatie en werk vereisen om de advertenties goed of beter te laten werken. 

Adverteren kan ook weer op een groot aantal manieren, de meest gebruikte methoden zijn via het Google Zoek en Display netwerk. En daarbij zijn er nog andere vergelijkbare netwerken die ervoor kunnen zorgen dat jouw advertentie niet alleen door een hoop ogen wordt gezien, maar ook in de juiste doelgroep. Er kan bijvoorbeeld veel meer geselecteerd worden op de verschillende doelgroepen, de interesses en op locatie. Zo kan je jouw advertenties bijzonder kost effectief maken. En hierbij dus zoveel mogelijk eruit kan halen als mogelijk. 

Met adverteren kan je dus een hoop bereiken maar het is niet de enige manier om jouw bedrijf en website op de voorgrond te krijgen. Laten we verder kijken naar wat nog meer een aantal manieren zijn om jouw website aan te prijzen. 

Content gebruiken om hoger in zoekmachines te komen en natuurlijke kansen te creëren

Content of het marketen van teksten, video’s, audio en afbeeldingen kan ervoor zorgen dat jouw gemaakte content niet alleen eerder gevonden wordt. Maar ook überhaupt te vinden is in bijvoorbeeld de zoekmachines zoals Google, Bing en DuckDuckGo. Deze hebben namelijk content nodig om jouw website te kunnen vinden, met alleen een leuk uitziende website heb je namelijk nog niet alles. De crawlers of robots van de zoekmachines kijken naar een hoop verschillende facturen, meer dan 200, en daarbij hebben ze onder andere tekst nodig om te bepalen welke website als eerste terecht komt in de zoekresultaten.

Content marketing is een tak op zichzelf en heeft de nodige expertise nodig om hierin de resultaten te behalen die jij verlangt. Besteed hier dus de nodige aandacht aan concentreer je op het schrijven en maken hiervan. Content of tekst met vele spelfouten en incorrecte informatie wordt opgemerkt en afgestraft. Dit doet Google door het gebruik van algoritmes en het bijhouden hoelang een gebruiker op jouw website blijft, zo kan er eerder bepaald worden of de gebruiker een goede ervaring heeft gehad op jouw website. Aan jouw dus de taak om hiervoor te zorgen dat gebruikers niet alleen de informatie vinden die ze zoeken, maar ook bijvoorbeeld doorklikken naar een andere pagina op jouw website.

Sociale media marketing gebruiken

Sociale media marketing is ook een krachtige tool die voor een hoop resultaten kan zorgen. Met een geslaagde Sociale Media post kan je duizenden tot wel miljoenen mensen bereiken. Iedereen probeert dit echter te bereiken en competitie is hierin feller dan ooit. Sociale Media websites die gebruikt worden zijn bijvoorbeeld  Instagram en Facebook, of Meta zoals dit heet tegenwoordig, Twitter, Reddit en vele andere kleinere websites. Aan jouw de taak om in al deze Sociale Media websites te gaan zoeken waar jouw doelgroep zich in bevind. Des te kleiner de doelgroep des te effectiever een hyper specifieke campagne bijvoorbeeld zal presteren. Hier zal dus altijd enigszins mee geëxperimenteerd mee moeten worden en te onderzoeken waar jouw klanten zich het meest begeven. 

Ook op Sociale Media is natuurlijk te adverteren, dit is de makkelijkste wijze om hier nog meer resultaat in te behalen. Aan een post kan dan een bepaald budget meegegeven worden waarmee dit aan meer mensen wordt laten zien. Dat maakt het natuurlijk gemakkelijker om de gewenste resultaten te behalen. 

Email marketing toepassen om klanten of mogelijke klanten over te halen

Email marketing is en blijft ook nog altijd een belangrijke manier om klanten binnen te halen of te overtuigen. Met sign up voor een email lijst of een eerdere bestelling kan een klant vaak makkelijker overgehaald worden dan dat je dit met een cold outreach kan bereiken. Er wordt namelijk toestemming gegeven om hier gebruik van te maken.

E-mails kunnen dan verzonden worden om bestaande klanten op de hoogte te brengen van nieuwe diensten of producten, overtuigen om up te graden of juist de relatie in stand houden. Met een aantal verschillende tactieken en manieren is hier een hoop uit te halen, het kan echter ook een tricky business zijn. Een verkeerde mail kan je ook al gauw een groot percentage uit je maillijst schelen. Het moet namelijk gemakkelijk zijn om je op te geven voor een mailing lijst, maar ook gemakkelijk zijn om je hiervoor uit te schrijven. 

Ga jij ook de volgende stap wagen voor webmarketing? Neem dan nu een van de diensten af van een van onze partners. We helpen je graag verder om ook van jouw marketing een succes te maken.