Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement


Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement

Mocht je het contract willen opzeggen of het abonnement willen beeindigen dan kan je dat doen via het klantenpanel.Diensten dienen minimaal 1 maand van te voren opgezegd te worden. Dit dient dus te gebeuren voordat je de nieuwe factuur ontvangt van ons. Is een factuur eenmaal gegenereerd dan dient deze voldaan te worden. Hou hier dus rekening mee!

1. inloggen in het klantenpanel via klantenservice Je logt in met het mailadres waarmee je bent geregistreerd en het wachtwoord wat je daarbij heeft opgegeven.



Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement

2.Na het inloggen selecteer je de diensten en kom je in de volgende lijst:


Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement


3. klik vervolgens op het domein naam en product wat je op wil zeggen.

4. Een nieuw scherm opent zich waarna je bij het kopje "Vraag Opheffing aan"

Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement




Hierna kom je in het scherm waar je de automatische verlenging kunt stopzetten van het domeinnaam. Dit dien je tevens te annuleren, laat je de registratie doorlopen dan blijft het product ook actief.



Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement



5. In het volgende scherm kan je de reden opgeven van opzegging en kan je kiezen om het pakket direct op te zeggen of aan het einde van de abonnementsperiode. Wij adviseren altijd te kiezen voor 'einde van de termijn'!

Let op!! Indien je de dienst per direct opzegt zal de hostingspace ook direct uit het systeem worden verwijdert! De website en alles wat daaraan gekoppeld is zal dan worden weggehaald en niet meer teruggezet kunnen worden. Dit betekent dus ook eventuele data! Mocht je dit per ongeluk hebben gedaan dan direct contact opnemen met de helpdesk. We zullen dan proberen om dit ongedaan te maken.


Mocht je opzeggen dan is het zo dat wij jouw response, de reden waarom je opzegt, uiteraard zeer op prijs stellen. MHP is continue bezig om haar dienstverlening te verbeteren en elke input daarin wordt zeer gewaardeerd.

Zoals boven reeds aangegeven is dient de dienst minimaal 1 maand van te voren te worden opgezegd. Dit dient dus te gebeuren voordat je de nieuwe factuur ontvangt van ons. Dit is mede omdat een verhuizing van veel domeinnaamextensies 5 werkdagen of langer in beslag neemt. En dit is als alles goed gaat. Als de verhuizing pas op de voorlaatste dag ingevoerd zou worden dan zal de domeinnaam feitelijk pas in de nieuwe contractperiode verhuisd worden. Zorg er dus voor dat je een verhuizing tijdig inzet en dat deze tijdig opgezegd wordt via het klantenpanel.


Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement

6. Hierna ontvangen wij het verzoek tot annulering en wordt dit in behandeling genomen.




Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement
6. Controleer of de domein verlenging gestopt is.
Onder Mijn Domeinen kan je klikken om in het volgende scherm te komen.



Opzeggen of beeindigen van het contract / abonnement


Mocht je om wat voor reden absoluut niet in de gelegenheid zijn om de betaling op tijd te verrichten en je wenst wel een voortzetting van het abonnement, dan verzoeken wij je hier melding van te maken via het ticketsysteem onder jouw klantenacccount. Met een gegronde reden zullen we het abonnement dan aanhouden en een betalingsafspraak met je maken.

Mochten er nog vragen zijn m.b.t. opzeggen kan je deze uiteraard in het ticketsysteem stellen of een mail sturen naar sales@mijnhostingpartner.be. Verder zijn onze collega's op de livechat ook bereid om dergelijke vragen te beantwoorden.