Categorieën
Email instellen - Outlook 2013
Om uw mail in Outlook 2013 in te stellen volgt u de volgende stappen:
1. U opent Outlook 2013
2. U klikt op het tabblad 'File' (Bestand) linksboven in uw beeldscherm.
3. Vervolgens klikt u op 'Add Account' (Account Toevoegen)
4. Dan klikt u op 'Manually setup or additional server types' (Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren) en vervolgens op 'Next' (Volgende)
5. In dit scherm heeft u de keuze om u mail in te stellen als POP3 Account of als IMAP.
5. In dit scherm heeft u de keuze om u mail in te stellen als POP3 Account of als IMAP.
- POP3 -> U trekt alle mail van de server af naar uw mailclient toe. U bepaalt dan zelf wat u met de mail vervolgens doet. De mail blijft hier dus niet op de server staan. Ga verder met punt 5.1 t/m 5.5
- IMAP -> U synchroniseert uw mail. Mail en mappen op de server komen overeen met uw mailclient. Mail blijft dus op de server staan en u kunt dus via de webmail ook bij al uw correspondentie. Ga verder met punt 6.1 t/m 6.5
5.1 Indien u kiest voor POP3 dan vult u de volgende instellingen in:
a. Uw naam - deze is zichtbaar voor anderen als u een mail stuurt.
b. Hier vult u uw volledige mailadres in.
c. Hier vult u 'pop.uwdomeinnaam.nl' in. Als uw URL dus 'www.inkomendemailserver.nl' is dan vult u hier dus pop.inkomendemailserver.nl in.
c2. Indien u gebruik maakt van een SSL certificaat dient hier 'pop.mijnhostingpartner.nl' ingevuld te worden.
d. Hier vult u ALTIJD smtp.mijnhostingpartner.nl in! Dus niet de smtp server van uw internetprovider!
e. In dit veld vult u het volledige mailadres in wat u aan het configureren bent.
f. In het wachtwoordveld vult u het wachtwoord in wat hoort bij het betreffende mailadres. Deze heeft u zelf ingegeven via het controlpanel.
5.2 Vervolgens klikt u rechtsonderin op 'More Settings' (Meer instellingen)
5.3 In het volgende scherm heeft u een aantal tabbladen. Bij het eerste algemene tabblad kunt u nog wat overige informatie kwijt. Dit is echter niet vereist en kunt u verder ook leeglaten. U klikt op het tweede tabblad 'Outgoing Server' (Uitgaande Server).
In dit tabblad vinkt u aan 'My outgoing server (SMTP) requires authentication' (Mijn uitgaande mail (SMTP) vereist autenticatie).
5.4 U bent nu bijna klaar met het instellen van uw mail. U klikt op 'OK' waarna u weer terugkomt in het overzichtscherm. Als u dan vervolgens op 'Next' (Volgende) klikt dan worden uw accountinstellingen gecontroleerd. Als alle vinkjes groen zijn dan heeft u uw mail succesvol geinstalleerd!
5.5 Klik nu op 'Close' (Sluiten) en op 'Next' (volgende) en 'Gefeliciteerd, uw heeft uw mail succesvol geinstalleerd! Klik als laatste op 'Finish' (voltooien) en u bent helemaal klaar om uw mailaccount te gebruiken.
6.1 Indien u kiest voor IMAP dan vult u de volgende instellingen in:
a. Uw naam - deze is zichtbaar voor anderen als u een mail stuurt.
b. Hier vult u uw volledige mailadres in.
c. Hier vult u 'imap.mijnhostingpartner.nl' in.
d. Hier vult u ALTIJD smtp.mijnhostingpartner.nl in! Dus niet de smtp server van uw internetprovider!
e. In dit veld vult u het volledige mailadres in wat u aan het configureren bent.
f. In het wachtwoordveld vult u het wachtwoord in wat hoort bij het betreffende mailadres. Deze heeft u zelf ingegeven via het controlpanel.
6.2 Vervolgens klikt u rechtsonderin op 'More Settings' (Meer instellingen)
6.3 In het volgende scherm heeft u een aantal tabbladen. In het algemene tabblad kunt u desgewenst wat overige informatie kwijt. Dit is echter niet vereist en kunt u ook gewoon leeglaten. U klikt op het tabblad 'Outgoing Server' (Uitgaande server).
In dit tabblad vinkt u aan 'My outgoing server (SMTP) requires authentication' (Mijn uitgaande mail (SMTP) vereist autenticatie).
6.4 U bent nu bijna klaar met het instellen van uw mail. U klikt op 'OK' waarna u weer terugkomt in het overzichtscherm. Als u dan vervolgens op 'Next' (Volgende) klikt dan worden uw accountinstellingen gecontroleerd. Als alle vinkjes groen zijn dan heeft u uw mail succesvol geinstalleerd!
6.5 Klik nu op 'Close' (Sluiten) en op 'Next' (volgende) en 'Gefeliciteerd, uw heeft uw mail succesvol geinstalleerd! Klik als laatste op 'Finish' (voltooien) en u bent helemaal klaar om uw mailaccount te gebruiken.
7.0 Indien poort 25 SMTP is geblokt door uw internet provider moet u de volgende stappen ondernemen.
U gaat naar de 'Account settings'. Selecteer u emailaccount en klik op 'Change'.
Het onderstaande venster word dan geopend. Klik hier op 'More Settings'.
Klik op de 'Advanced tab'.
Bij 'Outgoing server (SMTP)' staat nu 25, dit dient u aan te passen in 26.
Klik hierna op 'OK'.
NB. Mocht er onverhoopt een fout staan in dit artikel dan zouden we het op prijs stellen om hier melding van te maken. Wij zullen dit dan aanpassen. Wij danken u alvast voor de genomen moeite en input.