Mail doorsturen, hoe doe ik dit?

Dit artikel legt uit hoe je het email adres kunt doorsturen naar een ander email adres. Bijvoorbeeld naar een externe partij zoals Gmail, outlook, of zelfs een ander email adres binnen jouw hosting space bij ons. Om mail te kunnen doorsturen heb je minimaal een email pakket nodig bij ons. Een totaalpakket heeft tevens deze mogelijkheid.

Wat je nodig hebt is het control panel login die je hebt ontvangen bij het aanmaken van het pakket. Hierna kun je inloggen op de volgende link:
https://control.mijnhostingpartner.nl/

Hierna navigeer je in het hoofdmenu naar de mail instellingen.


Mail doorsturen, hoe doe ik dit?

In het volgende scherm zie je de email accounts die actief zijn binnen jouw account. Indien je nog geen email adres hebt aangemaakt kun je dit op de volgende manier doen.
Hier selecteer je het account wat je door wilt sturen naar een bestaand email adres.



Mail doorsturen, hoe doe ik dit?

Hier zie je binnen de instellingen van het mail account, hier scroll je naar beneden tot je bij de volgende instellingen komt:


Mail doorsturen, hoe doe ik dit?

In de instellingen heb je een aantal mogelijkheden. In het eerste veld (PIJL) voer je het email adres in waar het naar doorgestuurd moet worden. Let erop dat dit kloppend is en geen spaties bevat.
Het checkboxje: Delete Message on Forward kun je aanvinken wanneer je wilt dat de doorgestuurde berichten verwijderd worden op het account send@mijntestpartner.nl. Dit heeft geen invloed op de berichten die je ontvangt. Dit heeft alleen te maken met het voorkomen van het vol raken van het mail account bij ons.

Hierna kun je dit bij Save opslaan om dit actief te maken, de mails worden hierna doorgestuurd.

Mocht je nog verder vragen hebben dan kun je altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of je kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.