Email instellen - Outlook Mac OSX


Naar aanleiding van klanten die moeite hadden met het instellen van een email account binnen outlook. Hierbij de correcte instellingen voor het instellen van een account.
U begint met het aanmaken van een email account indien u dit nog niet heeft. Dit kan op de volgende manier.
Hierna kunt u het email account testen op:
https://webmail.mijnhostingpartner.nl

Wanneer u hier niet kunt inloggen dan zijn uw gegevens onjuist. Pas dit op de volgende manier aan.

Stap 1, open outlook en voeg het account toe onder de opties.
Selecteer hierna : Other Email

Email instellen - Outlook Mac OSX



Stap 2, vul uw gegevens aan.
Selecteer uw gewenste inkomende server. Wij raadden IMAP aan, dit ondersteund meer functies en werkt beter samen tussen verschillende apparaten.

imap.mijnhostingpartner.nl is altijd de server voor IMAP. Poort: 143
pop.hieruwdomeinnaam.nl is de POP server. Poort: 110

De uitgaande server is altijd :
smtp.mijnhostingpartner.nl

Poorten die ondersteund worden voor uitgaand verkeer:
  • 25
  • 26
  • 587 // vereist SSL

Wanneer u hier geen verbinding kan maken dan raadden wij u aan om nogmaals te controleren of u kunt inloggen binnen:

https://webmail.mijnhostingpartner.nl


Email instellen - Outlook Mac OSX


Stap 3. Gebruik SMTP authenticatie.
Dit is de gebruikersnaam en wachtwoord optie. Hier vult u nogmaals uw email account en wachtwoord in.



Email instellen - Outlook Mac OSX



Hierna is het account toegevoegd en kunt u gebruikmaken van Outlook voor de mac.

Troubleshooting:

Wanneer u niet kunt aanmelden voor het inkomende verkeer.
  1. Wijzig uw wachtwoord naar één van de generator. : https://www.mijnhostingpartner.nl/random-password
  2. Log in op https://webmail.mijnhostingpartner.nl
  3. Controleer uw server instellingen bij stap 2.

Wanneer u problemen heeft met de smtp uitgaande server.
  1. Probeer de verschillende poorten zoals aangegeven op stap 2.
  2. Controleer de authenticatie. Dit dient uw email adres en wachtwoord te zijn. Te controleren op : https://webmail.mijnhostingpartner.nl
  3. Neem contact op met uw systeembeheerder of internet service provider om navraag te doen naar de poorten die ondersteund worden op uw Lokale netwerk.

Wanneer u in de browser kunt inloggen in de webmail maar geen verbinding kan maken binnen outlook dan kunt u de smtp server lijst nagaan en opnieuw aanmelden. Dit probleem zit in uw lokale netwerk en heeft MijnHostingPartner.nl verder geen invloed op.


Noot:

Indien u niet uit bovenstaand artikel komt en wij uw scherm overnemen om u verder van dienst te zijn behouden we ons voor om hier kosten voor in rekening te brengen. MijnHostingPartner.nl heeft een zeer hoge servicegraad maar voelt zich niet verantwoordelijk om problemen op te lossen die veroorzaakt worden door situaties die buiten ons om gaan. Indien een servicemedewerker het gevoel heeft dat de werkzaamheden langer duren dan 5-10 minuten dan kan hij aangeven dat er kosten worden doorberekend. De servicemedewerker zal op dat moment een vast bedrag met u afspreken. U dient rekening te houden met € 35,00 excl. BTW per 15 minuten. Heeft u vragen hierover dan kunt u deze direct vragen aan de helpdeskmedewerker.




Mocht u nog verder vragen hebben dan kunt u altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of u kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.