Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Verkeer naar een bepaalde pagina sturen

Verkeer naar een bepaalde pagina sturen
MijnHostingPartner

Verkeer naar een bepaalde pagina sturen

Het is vaak het doel van een website om een bezoeker naar een bepaalde pagina te sturen. Maar hoe doe je dit op de beste wijze? Dit gaan we in deze blog post verder behandelen en we nemen ook een kijkje naar de opbouw van een landingspagina. Laten we beginnen!

Er zijn verschillende redenen om een bezoeker naar een bepaalde pagina te sturen, wellicht heb je op de pagina een belangrijke bron van informatie voor ze die ze moeten lezen. Heb je een speciaal aanbod voor ze van je product. Of kan je hun lid laten worden van je email lijst. Er zijn een hoop redenen om verkeer naar een speciale pagina te trekken op je website hosting. In dit artikel leggen we het een en ander uit hoe jij hier het beste gebruik van kunt maken. 

Wat is een landingspagina? 

Een landingspagina is een belangrijke pagina die je kan gebruiken om een bepaalde actie uit te lokken van een gebruiker. Op deze pagina kan je bijvoorbeeld prominent een product toelichten zodat je nieuwe product onder de aandacht komt. Een e-book presenteren waar je jouw informatie mee kan delen en zo gebruikers op de email lijst krijgt. Of bepaalde informatie in de schijnwerper te stellen. Zoals wij bijvoorbeeld voor de zomeracties in het verleden hebben gemaakt, of de black Friday acties. Kunnen ze ook gebruikt worden voor acties en dit promoten op Sociale Media. Dit werkt nu eenmaal gemakkelijker dan het promoten van een algemene pagina. En kan je ook beter bijhouden in de statistieken, aangezien je dit gescheiden houdt. En dus duidelijk ziet in je resultaten binnen je statistieken tool zoals Google Analytics en Microsoft Clarity. 

Een landingspagina of de pagina waar je verkeer heen wilt sturen is dus een krachtige marketingtool om ervoor te zorgen dat jouw doelen bereikt worden. 

Verkeer naar een landingspagina sturen

Om verkeer naar een landingspagina te sturen kan je een aantal tactieken toepassen. Je kan ook verschillende hoeken proberen voor dezelfde actie. Een voorbeeld van het trekken van verkeer naar een landingspagina kan bijvoorbeeld bestaan uit het volgende: 

Verkeer trekken met gebruik van Sociale Media

Verkeer trekken door Sociale Media te gebruiken is niets nieuws, ieder bedrijf gebruikt het om bijvoorbeeld een actie te promoten. Organisch verkeer van Sociale Media is een kunst aan zich en komt niet gemakkelijk. Daarom kiezen de meeste bedrijven om gebruik te maken van het betaald verkeer trekken. Dit kan op elk Sociale Media platform wel om ervoor te zorgen dat jouw post in de schijnwerper komt te staan. Met gemengde resultaten natuurlijk. 

Zorg ervoor dat je in deze post linkt naar jouw landingspagina, om logische redenen, maar ook om ervoor te zorgen dat jouw afbeelding meekomt voor de landingspagina. En je kan gebruiken van je marketing tools op deze pagina. 

Verkeer lokken met SEO en SEA

Verkeer naar een pagina trekken met SEO of Search Engine Optimalisatie is ook een kunstvorm en vereist de nodige ervaring. Steek daarom een hoop moeite in de content van deze pagina, om ervoor te zorgen dat hij rankt in de zoekresultaten met jouw gekozen sleutelwoorden. En je hier rekening houdt met de factoren waar de zoekmachines om geven. 

SEA of Search Engine Advertising is de pagina aanbieden op het Display netwerk van Google of direct in de zoekresultaten. Vaak wordt dit ook met een speciale landingspagina gedaan voor de actie of doelgroep zelf. En is dus nog verder uit te pakken wanneer je dit kiest. Dit is een van de meest gebruikte methoden om verkeer naar een website pagina te krijgen. En kan dus ook goed gebruikt worden voor jouw campagne. Met een paar stappen ben jij al verzekerd van een constante stroom van verkeer, mits je er voor betaald.

Bestaand verkeer doorlussen naar je landingspagina

Om bestaand verkeer op je website door te sturen naar je landingspagina kan je ook weer bepaalde manieren gebruiken. Een veelgebruikte methode is om de pagina prominent neer te zetten. Dus bijvoorbeeld te pinnen bovenaan je blog posts of in de zijkant waar hij snel in het oog valt. Of juist redelijk agressief te promoten met een pop up. Alhoewel dit ook vaak als negatief kan worden opgevat. 

Het beste werkt vaak of passief promoten, dus via links in andere artikelen en hem op prominente plekken promoten. Of juist de agressieve methode. Probeer het een en ander uit om dit te kijken wat voor jouw doelgroep het beste werkt.

Hoe meet je de interacties op een landingspagina?

De interacties meten op een landingspagina kan je bijhouden door Google Analytics te gebruiken en Microsoft Clarity. Waarbij Microsoft Clarity je ook toegang kan geven tot zowel een heatmap als een sessie playback van individuele gebruikers. Deze informatie kun je dus bijzonder goed gebruiken om jouw landingspagina te analyseren en wellicht voor de volgende keer nog te verbeteren. Hou bijvoorbeeld bij hoeveel gebruikers van waar komen, hoelang ze op de pagina blijven, en of ze converteren naar de actie die jij wil van deze pagina. 

Beide tools zijn gemakkelijk te installeren door even een stukje code in de header of footer te plaatsen binnen je website. Hierna is het een kwestie van inloggen met je account binnen Microsoft of Google om gelijk alle gegevens in te zien. 

Behaal ook het succes met jouw website samen met MijnHostingPartner.nl en MijnWebdesignPartner.nl. We kunnen je helpen met het hosten van je domein en website, tot jouw website content en strategie.