Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Criteria voor een goede website

Criteria voor een goede website
MijnHostingPartner

Criteria voor een goede website

Een website kan bestaan uit een hoop verschillende onderwerpen, design en ontwerpen en interesses. Met een website kan je jouw start up promoten, je freelance werk uitbreiden of jouw bedrijf op de kaart zetten. Met een website kan je echter het goed of fout doen op vele verschillende manieren. En zijn er ook bepaalde maatregelingen en actiepunten die je kan nemen om jouw website beter te laten werken. Laten we kijken aan welke criteria een goede website dient te voldoen.

Wie er bepaald wat een goede website is natuurlijk het eerste punt of vraag die gesteld kan worden. Er is namelijk geen 1 partij die bepaald of het een goede website is ja of nee. In de ogen van Google is wellicht een van de belangrijkste meningen, aangezien hier vrijwel het meeste verkeer vandaan komt voor de website. Als een website in de ogen van Google, Facebook of een van de andere tech giganten niet goed is, dan kan het zijn dat er geen verkeer of bezoekers er door die partij naar jouw website worden gestuurd. Zo ben je ook op wellicht een directere wijze afhankelijk van de gebruikerservaring van je bezoekers. Zodra je terugziet dat een hoop mensen op jouw website deze snel weer verlaten. Of anderzijds niet de informatie vinden die ze zoeken. Dan is dit ook weer een slechte ervaring die klanten natuurlijk hebben op jouw website. Laten we dus daarom een diepere duik nemen in wat er voor nodig is om een goede website te leveren aan je klanten. 

De juiste informatie

Wat steeds belangrijker wordt aan een website is het vinden van de juiste informatie hierop, het is al langer bijgehouden hoe bezoekers met jouw website omspringen. Maar sinds de laatste updates aan het Google Algoritme voor het zoeken, en ook de kwaliteit score van je Google Advertenties zorgt het ervoor dat dit ook directe impact kan hebben op de prestaties. Een hoge bounce rate, een snelle quick back, of andere negatieve actie die uitgevoerd wordt op jouw website zorgt ervoor dat Google hier rekening mee houdt voor de volgende zoekopdracht. 

Het maakt niet uit wat voor website je hebt, en het in deze gaat om een aankoop die uitgevoerd wil worden. Zoals een zoekopdracht naar een product, een review hiervan of juist dienst als alternatief. Een zoekopdracht kan ook op een aantal verschillende manieren bekeken worden. 

De juiste informatie op een website is daarom heel belangrijk. Met de juiste tekst, zonder al te veel spelfouten, en de juiste feiten hierin. Kan dit ervoor zorgen dat bezoekers een fijne ervaring hebben op jouw website. Ongeacht welke website is het alsnog belangrijk dat je daarom bijvoorbeeld een pakkende inleidende tekst laat zien. Een leuke product afbeelding en er nog wat dieper op in gaat met de uitgebreide product beschrijving of specificaties. Zo kan alles gepresenteerd worden waar de klant naar kan zoeken. En in het beste scenario natuurlijk gelijk overgaat tot een aankoop. Of een andere conversie verricht. 

Een mooie presentatie

Het design van de website is natuurlijk een belangrijke criteria van de website ook, maar dit is subjectief. Er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die van andere looks houden. En de meeste websites volgen wel een algemene trend, zoals minimalistisch, mooie ronde vormen en lijnen, of juist bold en grootte vlakken en felle kleuren. Natuurlijk is het ook maar net hoe jouw bedrijf hierin staat. En wat je van een website verlangd. De groenteboer zal minder strenge eisen hebben aan een uiterlijk van een website dan een  architect bijvoorbeeld.

Zolang je een moderne template kiest van een website die bijvoorbeeld gemaakt is in WordPress, of anderzijds een leuk concept gebruikt of laat maken dan zal je hier vaak wel goed inzitten. Probeer dit altijd naar jouw huisstijl verder aan te passen in de kleuren en afbeeldingen. Probeer dit een beetje in dezelfde trend te houden in je email handtekening,  je visitekaartje en je logo op de bedrijfswagen.

Wil je nu een kijken wat een nieuw concept zou kunnen zijn voor jouw website, kijk dan eens even bij MijnWebdesignPartner.nl waar we een schets voor je kunnen maken voor een nieuw ontwerp. Ons team kan je hierin natuurlijk graag verder helpen. 

Snel inladen van de website

Dat een website snel ingeladen moet worden en volledig te gebruiken zijn op mobiele apparaten is uiteraard al wel langer bekend. Dit is namelijk een grote factor in hoe bezoekers en gebruikers jouw website ervaren. In een wereld waar steeds meer mensen gebruikmaken van  mobiele apparaten voor al hun aankopen en onderzoek op internet. Het snel inladen van een website is natuurlijk sterk afhankelijk van de hosting. Kies daarom bij MijnHostingPartner.nl voor een SSD hosting pakket voor de beste snelheid en stabiliteit.  En mocht je voor speciaal een .NET Core  website aan de gang willen dan kan je altijd kiezen voor een pakket hiervan. Hier heb je met een eigen dedicated pool nog meer snelheid voor jouw volgende project. 

Het veilig kunnen gebruiken van de website en de diensten hierop

Verder is het ook van groot belang dat jouw website veilig is te gebruiken voor niet alleen jezelf, maar ook voor je bezoekers. Met een veilige website bedoelen we een website die regelmatig up to date wordt gehouden in updates aan de achterliggende technologie, complexe wachtwoorden, een SSL certificaat en veilige database. Onze kennisbank staat vol met allemaal tips en trucs die je kunt gebruiken om jouw website verder te beveiligen. En je hierdoor dus jouw website veilig kunt aanbieden en laten gebruiken.