Webhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.beWebhosting Belgie - Mijn Hosting Partner.be

Google Mijn Bedrijf vermelding optimaliseren

Google Mijn Bedrijf vermelding optimaliseren
MijnHostingPartner

Google Mijn Bedrijf vermelding optimaliseren

Google Mijn Bedrijf vermelding optimaliserenGoogle Mijn Bedrijf is een krachtige manier om een lokale bedrijfsvermelding te promoten, mensen die lokaal zoeken naar een bedrijf kunnen hierdoor je bedrijf snel vinden en actie ondernemen. Het is van belang echter dat je de Google Mijn Bedrijf vermelding aanvult met deze tips voor de beste resultaten!

Het is vaak een taak om lokale reclame te maken voor jouw bedrijf, dit kan je doen met flyers, lokale tv of radio advertenties of via de krant. Met de moderne manier van kopen of het nemen van een service gebeurd een steeds groter deel echter uitsluitend via het internet. En ook via de mobiele telefoon. Een loodgieter wordt gezocht met de term {plaatsnaam} loodgieter, en dit werkt ook met andere lokale diensten en winkels zo. Het is dan naast het hebben van een website ook belangrijk dat je jezelf prominent plaatst op de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. En dat is Google. 

Met deze tips voor Google Mijn Bedrijf haal je het er het meest uit. 

Wat is Google Mijn Bedrijf? 

Google Mijn Bedrijf kan gezien worden als het nieuwe telefoonboek en fungeert als een directe manier om naast de betaalde en organische zoekresultaten ook nog een vermelding toe te voegen. Met Google Mijn Bedrijf kunnen ook reviews verzameld worden, informatie gedeeld worden zoals contactmogelijkheden, routebeschrijving en nog veel meer.

Dit kan je dus de kans geven om in de lokale resultaten of specifieke zoekopdrachten naar jouw bedrijf of website uit te breiden. En dus klanten beter te kunnen bedienen en een groter publiek bereiken dan alleen maar met een enkele vermelding. 

Ook krijg je een inzicht in waar mensen je op vinden. En hoeveel mensen bijvoorbeeld een routebeschrijving opvragen of een telefoongesprek proberen te starten. Laten we verder behandelen hoe je de Google Mijn Bedrijf vermelding aanmaakt en verder optimaliseert. 

Hoe maak je de basis Google Mijn Bedrijf vermelding? 

Om te starten met een Google Mijn Bedrijf vermelding dien je jouw bedrijf aan te melden, dit kan op de volgende link: 

https://support.google.com/business/answer/6300665?hl=nl

Hierna volg je de stappen om de bedrijfsvermelding aan te maken, en verifieer je de website die je natuurlijk op de hosting hebt lopen bij MijnHostingPartner.nl. Zo kan je naast alleen de basis vermelding ook direct knoppen tonen om contact op te nemen en direct naar de website te kunnen gaan. 

Het maken van een Google Mijn Bedrijf vermelding is verder gratis te maken. Je dient pas te betalen als je gebruik wilt maken van een aantal meer functies. Zoals het adverteren van je website via Google AdSense. Of het maken van een email adres en website. Dat is natuurlijk niet van toepassing wanneer je de hosting van jouw website en email al hebt lopen via onze webhosting.

Posts maken en meer toevoegingen op je Google Mijn Bedrijf vermelding

Met een Google Mijn Bedrijf vermelding kan je dus een hoop zaken toepassen om hier het meest uit te halen. Concreet komt het erop neer dat je de volgende zaken kan toevoegen voor de beste resultaten. 

Posts

Posts kan je zien als korte blog posts waar je het laatste nieuws kunt delen over jouw website, en vervolgens ook door kan linken naar een volledige blog post. Of naar de betreffende dienst of pagina. Na het publiceren van die posts komen ze gelijk direct in de Google Zoekresultaten te staan met jouw Google Mijn Bedrijf vermelding. Je kan dan ook gelijk naderhand zien hoeveel mensen de Google Mijn Bedrijf post hebben gezien, en of er op geklikt is / actie uitgevoerd. Zo kan je meer informatie delen en contact houden met jouw doelgroep. 

Alle correcte informatie vermelden

Bij Google Mijn Bedrijf is het van belang dat je de informatie correct vermeld van jouw bedrijf. Zorg er dus voor dat je de correcte gegevens hier vermeld zoals de contact gegevens en de openingstijden van je bedrijf. Zo kunnen klanten je bedrijf makkelijk bereiken en komen ze niet voor een dichte deur te staan. Iets wat voor veel frustratie kan zorgen. Wat je natuurlijk wilt voorkomen.

Aandacht trekken met jouw producten of diensten

Om de aandacht te trekken met jouw producten of diensten zijn er dus posts te maken waar je wat meer informatie kan delen hierover. Maar er zijn ook voorbeelden van producten toe te voegen die dan gelijk in te zien zijn met de Google Mijn Bedrijf vermelding. Hiermee kan je dus de aandacht meer trekken naar die bepaalde producten of diensten. En dus hopelijk meer verkopen genereren direct vanuit de Google Mijn Bedrijf vermelding. 

Foto’s toevoegen

Foto’s kunnen ook gedeeld worden net zoals de laatste posts en vermeldingen, foto’s kunnen zo simpel zijn als een foto van een product. Of net zoals Social Media kanalen wat informeler zijn. Dat is verder aan jouw wensen. 

Statusupdates delen, vergelijkbaar met Social Media

Ook kunnen snelle statusupdates gedeeld worden, door bijvoorbeeld te vermelden wanneer je een verbouwing ondergaat. Of even snel een leuke nieuwe update wilt delen. Zoals je dat ook op Social Media kan doen. Dit is dan een nieuwe interactieve manier om dit te doen.

Meten en optimaliseren

Het is natuurlijk ook belangrijk om jouw Google Mijn Bedrijf vermelding bij te houden en goed om te weten wat werkt en wat niet. De basis statistieken zie je dan snel in de maandelijkse email die je ontvangt. Hier zie je hoeveel mensen je vermelding zien en op welke zoekopdrachten. Dit is in Google Search Console vervolgens nog nader in te zien en te vergelijken. En met Google Analytics is de individuele sessie nog nader te bekijken.

Zo kun je dus de diensten van Google met elkaar combineren, en met de tools het beste uit halen uit niet alleen je Google Bedrijf vermelding. Maar ook de resultaten van de gehele website. Mocht je nog vragen hebben kan je altijd even op de chat komen.